Бабини деветини

Днес е тринайсти. Ден, не месец. Каня се от сума ти време да сътворя нещо за тази светла дата, обаче се натъквам на пусто и от пусто в празно, от пусто в пусто само преливам ли преливам. Почти изкипявам като каша. Гъбена. Обичам гъбите. Яла съм много, преяждала съм, тровила съм се (Дали е било на тринайсти?), брала съм непознати видове – оказаха се ядливи. А знае ли се – може да действат постепено във времето. Ние ли бяхме в него или то в нас? Или сме някъде около него, витаещи като нахални мухи около кофа смет. Или… Колко въпроси изникват само на този ден. Като гъби. Някой беше споменал нещо за тях.
Тази дата я свързвам с хубави и нехубави преживявания мои. Като ученичка изкарах шестица на такава дата, без да съм прочела и ред вкъщи, чисти спомени и усет. По биология, любим предмет. Ха-ха, нямаше как да е география или химия. Особено химия. Нея я разбирам, по-скоро усещам, само като стане въпрос за междуличностно-планетно привличане. (А как стават въпросите е друга тема.) Лошите неща не искам да ги помня. То бе едно петно впрочем, но взе да избледнява.
Какво ми се прави на тринайсти? Минава ми се пред черна котка да й донеса и аз малко късмет. Минава ми се по главната улица без скачените съдове край мен (намигам), минава ми се между капките. Може и под тях. Може и под капчуците. Сещам се тук за един разговор в студентския стол преди време. Хикс: „Извинете, може ли солта?” Язе: „Какво да може солта?” (Хикс беше начинаещо студентче, сега може би шеф в частна фирма. Аз някъде заникъде сега.) Изтъркана простотийка, но свърши работа – засрамих момчето. Ей, много скоби, много нещо. Клонящо към нищо от олятост.
Повече не ми се пише засега. Общо-взето, написаното може да се синтезира така – тринайсти, гъби, въпроси, скоби. Останалото – вата. Да сме живи и здрави.

13.10.2009

Етикети:

2 Коментари to “Бабини деветини”

  1. Dora Says:

    Беше много хубав ден, тринайс’ти Понеделник! От известно време уважавам понеделниците и те не ми остават длъжни, а тринайс’тите дати на въпрекито така ми пасват, та е ударна комбинация – тринайсти, понеделник – сбъдна ми се отколешна мечта за стоене под капките, и без гъба, само с една мрежичка такава ;))

  2. eola Says:

    мрежичка от скоби… удобна е, побира много 😉 🙂

Вашият коментар

