Къси крака

Къси са ми краката.
Що, ти наскоро да си поглеждал своите? Хич и не ми разправяй, много ме ядосват недовижданици! Къси са и толкова. Точка!
Разбира се, можеше и повече. Не е малко това успокоение. Макар че не действа. Забавям ритъма на сърдечната си дейност единствено насън. Затова не ме и питай как става. Някак си. Последна вманиаченост: ходя по улиците и гледам хорските крака. Мъжки, женски, всякакви. Дупетата не ме интересуват, мозъкът ми се е превърнал на изчислителна линийка, измерваща пропорции и дисонанс на крачоли и поленца, впити и разкроени, красящи и грозящи късината крачна. На биологичната машина човек. Общо взето така психясвам, като си търся обувки – тогава гледам хората само в обувките и отбелязвам, че някои носят хубави и удобни обувки, които, като ги пробвам, се оказват дървени чукундури. Хе. Само дето не мога да изпробвам чуждите крака. Какво ли щеше да е, ако бях стоножка? Ама и стоножките са с къси краченца. Не, мерси. Носи си сам късите поли. Изгледаха ми се очите, станах съмнителна вече. И като не мога да мисля за нищо друго! Отскоро се помня такава – късокрака. Може би наскоро съм се открила. Себе си. Ай! Колко философско. Що не се смееш? Преди не съм се забелязвала такава… Нищо, човек се учи, докато е жив. Жалко само, че със знанията не се удължаваха и краката. Ми. И така – нагоре-надолу по цялата музикална стълбица. Само мускули. Особено единият сив. Заменям малко от него срещу едни по-така крака. Знаеш какви, не се прави!
По-нормални.
Откакто лъжа, само за това си мисля. Защо съм такава. Себепознавателно отегчена. Защо.
Нищо.
Вече даже и крака не ща. Така или иначе жената е змия. Но мнозина забравят, че освен всичко останало тя се и влачи. А от това боли.
Пак ме погледни така и ми кажи, че си виждал усмихната змия.

06.06.2005

Вашият коментар

